miercuri, 22 iulie 2015

Răsar şi-apun




Seara curge în franjuri pe parchet
Ultimele raze ale soarelui îmi amintesc că a mai trecut o zi
Fără tine, fără mirosul tău
O distanţă crescândă între noi
Ce caută să umple golul
Raportându-se la doi

Umbre delicioase pe asfalt
Tăcute, singurele care nu se mai prefac
Dragoste morfinică în aşteptarea dozei
Fâşii din noi aşteaptă să capete culoare
Să fie dezbrăcate, emoţia dintr-o floare

Curgem prin întuneric ca două sonde amorfe
În părţi diferite ale cerului
Aici şi acolo, febra depărtării
Isteria tăcerii în noaptea liniştită

Patul a luat forma corpului tău
Şi a trebuit să-mi schimb şi eu poziţia corpului
Cel puţin ca să nu te simţi stingher
Prin lipsa de aici

Nu-i aşa că te zvârcoleşti puţin după 00 noaptea
La auzul paşilor mei prin mintea ta?
Calc delicat, să nu te trezesc din somn
Mi-e dor de sărutul tău din vis, căruia intenţionat i-am dat aromă de pastel
Mă bag în pat să-mi continui somnu-n el
Puţin după miezul nopţii devine valid termenul “noi”
Departe de culori, de soare şi de nori

Pe pernă, la fel de real ca ziua
Mă ghemuiesc la pieptul tău
Atât- şi stau şi aştept formarea unui alt apus
Sub un alt cer, umplut de noi doi din părţi opuse ale lumii
Aş zâmbi puţin dar ticăitul singurătăţii nu mă lasă

Unde eşti?
Unde-ai fost ieri?
Unde eşti mâine?
Când prin corpul meu umbli nestingherit?
E zi de curăţenie-n suflet
Am pus puţin detergent pe senzaţia aievea că eşti aici
Pleoapele grele au început să strângă povestea şi să se pregătească de culcare

Am oprit robinetul, ca să nu mai curgi
Eşti obosit şi tu… hai du-te să te culci
Suspine ce apasă pe sunetele lungi
Nu-ţi mai pot zări chipul decât pe un perete… în dungi

Să spunem noapte bună dragostei
Şi să lăsăm geamul deschis în caz că vrea să plece
Deşi tot ce vor buzele mele este să adulmece, să-ţi adulmece tăcerea
Uscată, decolorată de cuvânt
De şoapta care nu mai ia avânt
Să lăsăm dragostea să se aerisească
Să tragem draperiile peste ultima ei secundă de căldură

Miraj amar
Când nu răsari şi nu apui aici, ci acolo
E noapte peste mine
Singura pe care-o mai suport
De când, fără dragostea ta, m-am transformat într-un robot
Răsar şi-apun veşnic în acelaşi loc

                           Răsar şi-apun…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu